Duitse Agri-Marketing-Prijs 2011, 2e plaats voor Pavo
De Duitse Marketing Prijs erkent uitzonderlijk creatieve en overtuigende reclamecampagnes van de afgelopen twee jaar in de Agribusiness.
Pavo Duitsland heeft met de campagne “De juiste energie voor uw paard” de 2e plaats behaald in de categorie ‘Dierhouderij’ achter Boehringer Ingelheim. Deze prestigieuze marketingprijs kent 800 inzendingen en wordt iedere twee jaar uitgereikt op de grootste landbouwbeurs ter wereld; de Agrartechnica‘ en wordt toegekend aan creatieve en overtuigende campagnes in de Agrarsiche sector. Met de slogan “Krijgt jouw sportpaard de juiste energie?” speelt marketeer Christian Dietz provocerend in op de angst van ruiters om de gezondheid van hun paarden.
Christian Dietz: “De onderscheiding bevestigt dat we met onze creaties de juiste zenuw raken. Met onze manier van communiceren verplaatsen we ons in de klant en proberen we de voordelen voor hen op de voorgrond te plaatsen.” Daarnaast gebruikt het Hamburgse bureau altijd resultaten uit marktonderzoeken in de communicatie aan de doelgroepen. “Op die manier kunnen we er zeker van zijn dat de advertentie de doelgroep daadwerkelijk aanspreekt en niet gebaseerd is op aannames over de denkwijze van de klant”, licht Dietz toe.